Filia biblioteczna Lokomotywa, znajdująca się przy ul. Ogólnej, przygotowała specjalną ofertę zajęć skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców i opiekunów.
Wczesna edukacja przez zabawę i literaturę
Zaproszenie skierowane jest do rodziców z maluchami w wieku od 2 do 3 lat, którzy mogą wspólnie uczestniczyć w zajęciach w ramach projektu „Stacyjka”. To wyjątkowa okazja do tego, aby przez zabawę i interakcję z literaturą dziecięcą wspierać rozwój swoich pociech.
Dla nieco starszych dzieci, w wieku od 4 do 6 lat, przygotowany został „Bajkowy podwieczorek”, gdzie poprzez słuchanie historii, zabawy ruchowe oraz działania kreatywne, maluchy mają szansę na rozwijanie swoich zainteresowań oraz umiejętności społecznych.
„Stacyjka” – innowacyjne zajęcia dla najmłodszych
Sesje „Stacyjki” charakteryzują się dynamicznym podejściem do edukacji najmłodszych. Każde spotkanie jest inspirowane inną książką, co sprawia, że dzieci poznają różnorodność literackiego świata już od najmłodszych lat.
Na przykład, podczas zajęć zaplanowanych na 10 kwietnia, uczestnicy wraz z bohaterami książki „Kicia Kocia i Nunuś. Co robisz?” autorstwa Anity Głowińskiej, będą mogli wcielić się w detektywów, próbując odgadnąć, co lubi robić Kicia Kocia. To świetna okazja do rozwijania wyobraźni oraz umiejętności dedukcyjnych u najmłodszych.
„Bajkowy podwieczorek”
„Bajkowy podwieczorek” to natomiast cykl spotkań, które odbywają się w późniejszych godzinach, przez co są idealne dla rodziców pracujących. Podczas tych zajęć, dzieci mają możliwość spotkać się z literaturą w sposób, który jest jednocześnie edukacyjny i rozrywkowy.
Na przykład, 25 kwietnia odbędą się zajęcia inspirowane książką „Nic nie przestraszy misia” Elizabeth Dale, gdzie poprzez historię uroczej niedźwiedziej rodziny, dzieci nauczą się, jak radzić sobie ze strachami.
Warto zaznaczyć, że na wszystkie zajęcia obowiązują zapisy. Lokomotywa zaprasza do zapoznania się z pełnym grafikiem na kwiecień i dołączenia do swoich inicjatyw, które są nie tylko okazją do edukacji, ale również do budowania więzi rodzic-dziecko oraz do integracji z rówieśnikami.